Projecte Erasmus+ de Cicles Formatius K102: “Nuevas oportunidades de formación y trabajo en Europa” 

Març de 2018

D’entre els cinc alumnes de cicles presentats com a candidats a ser beneficiaris d’una beca Erasmus+, els alumnes seleccionats per a aquest projecte van ser Marta Gonzálvez Moreno i Mihail Stratulat.

Ambdós començaran les seues pràctiques formatives en empreses de Bergerac (França) en el mes de març. Estaran acompanyats durant la primera setmana per les professores del Cicle Formatiu Gestió Administrativa, Sara Segura, Elena López i Ángela Martínez. Aquestes, a més, realitzaran un període d’observació en el Lycèe Profesionnel Jean Capelle, que actua com a soci d’acollida.


Projecte Erasmus+ KA219: Put yourself in my shoes (ESO)

Juny de 2018

MOBILITAT A ITÀLIA

El Colegio Santa Cruz de Mislata, València, va realitzar la primera mobilitat del seu projecte Eramus+ Put Yourself in my Shoes (www.k219putyourselfinmyshoes.org) a Lentini, Sicília, entre els dies 16 i 22 d’abril. Durant eixa setmana d’ardu treball, tant alumnes com docents han participat en nombroses activitats, tallers i visites juntament amb els socis del projecte: el Istituto Superiore Elio Vittorini de Lentini (Itàlia), i la Escola Bàsica i Secundària Ângelo Augusto da Silva de Madeira (Portugal). A més, durant la mobilitat va coincidir que el centre amfitrió estava immers en un intercanvi cultural amb un altre centre de Rússia, la qual cosa va enriquir encara més l’experiència.

A aquesta primera trobada van assistir un total de set alumnes de 3r d’ESO i tres professors de cada centre, juntament amb un altre grup compost per vint alumnes i dos professors d’un centre de Moscou.

La idea d’aquest projecte va sorgir com a resultat d’una anàlisi de les necessitats detectades per la Comissió de Mobilitat de Projectes Europeus del Colegio Santa Cruz. Una de les conclusions a les quals es van arribar va ser el problema del rebuig social cap als refugiats provinents d’altres països. Per aquesta raó, el projecte Put Yourself in my Shoes pretén fomentar l’esperit solidari entre la joventut, a través d’activitats solidàries i de cooperació amb altres persones i institucions europees, incrementant la seua empatia cap als col·lectius més desfavorits. A més, aquest projecte presenta un valor afegit en dotar d’una dimensió europea als diferents projectes solidaris i de cooperació que ja es duen a terme en els centres educatius a nivell local. En el cas del Colegio Santa Cruz, des de fa uns quants anys es desenvolupa un projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) en el qual col·laboren amb institucions com el Centre d’Acollida a Refugiats de Mislata (CAR), o el centre de dia per a persones majors Arnixes.

En referència a l’intercanvi de curta durada de grups d’alumnes, el primer dia es van desplaçar tant alumnes com professors espanyols i portuguesos al lloc de destinació. Una vegada a Sicília, les famílies d’acollida i els professors del centre van rebre als dos grups en l’aeroport de Catània brindant-los una calorosa benvinguda.

El primer dia d’activitat es va realitzar una conferència en l’auditori de l’institut amb el següent programa:

– Benvinguda per part del director del Istituto Superiore Vittorini Lentini, Vincenzo Pappalardo.

– Conferència de la mà de Mr. Besnik Hariza, un immigrant albanés, famós per les seues obres d’art esculpides amb ceràmica. Va relatar els seus difícils inicis a Itàlia i les seues experiències.
– Conferència de Ms. Gaia Barresi, directora del centre per a immigrants SPRAR en Francofonte.

– Activitats artístiques tals com recitació de poemes o presentació de videos de cantants italians sobre immigració.

– Presentacions en Power Point en anglès per part dels alumnes dels tres països explicant les característiques de les seues escoles, entitats amb les quals col·laboren, costums, tradicions,  etc.

– Actuacions musicals en francés i anglés, i un altre tipus d’activitats amb l’objectiu de representar els llaços i la unió entre persones de diferents països.

El segon dia d’activitat, es va procedir a visitar la seu de l’institut en la localitat de Francofonte. Allí va tindre lloc una presentació amb alguns refugiats residents en el SPRAR d’aquesta ciutat per a una primera presa de contacte. Més tard, en el pavelló esportiu de l’institut, es van jugar diversos partits de futbol mixts, formats per alumnes dels tres centres junt als residents del SPRAR. Mentrestant, un altre grup d’estudiants es va dirigir al SPRAR amb l’objectiu d’entrevistar a altres refugiats i conèixer les seues experiències. Amb aquest material, van procedir a elaborar un storyboard il·lustrant aquestes històries. Després del menjar, es va realitzar una visita institucional en la qual l’alcalde de Francofonte Mr. Salvatore Palermo va rebre al grup en l’ajuntament de la localitat.

El tercer dia de mobilitat, el grup va viatjar a Siracusa per a conèixer el CPIA Alberto Manzi, una escola pública, on es va exposar el treball realitzat amb immigrants. En primer lloc, van presenciar in situ el funcionament del centre visitant les classes, i van tindre l’oportunitat de conversar amb alguns dels estudiants que estaven aprenent italià i altres destreses a fi d’aconseguir el seu permís de residència.

Posteriorment, el grup va poder explorar els voltants de Siracusa, i llocs d’interès general tals com el parc arqueològic, el temple d’Apol·lo, l’illa d’Ortigia, la fontana d’Arethusa i les pintures de Caravaggio.

El quart dia, va tenir lloc l’excursió al volcà Etna. Es va realitzar una ruta de senderisme per a conèixer el parc nacional del volcà, acompanyats en tot moment pel director del Istituto Superiore Vittorini, Mr. Vincenzo Pappalardo, així com els guardes forestals. Després de la llarga ruta, el grup va menjar en un dels refugis d’aquest parc. Després d’aquesta activitat, van tornar a Lentini per a gaudir d’una farewell party, festa de comiat on les família d’acollida havien preparat sopar. Es van lliurar certificats d’assistència tant als alumnes com als professors participants.

El cinquè dia d’activitat, els professors dels tres diferents països es van reunir per a avaluar l’experiència, intercanviar idees i suggerir propostes de millora. Finalment, es van debatre les dates de la segona mobilitat, i es va decidir que tinguera lloc entre els dies 20 i 28 d’octubre a València, Espanya.

Per a finalitzar, l’últim dia, les famílies i professors es van acomiadar de tots els participants en l’aeroport de Catània.

 

Abril de 2018

El passat dilluns 16 d’abril, els alumnes seleccionats per a formar part del Projecte Erasmus+  d’Educació Secundària “Put Yourself in my Shoes”, iniciaren el seu període de mobilitat a Lentini a Sicília (Itàlia). Estan convivint amb alumnes del país del destí per a treballar conjuntament amb entitats que treballen amb col·lectius desfavorits, principalment amb persones refugiades. L’objectiu és despertar en els estudiants l’empatia, tolerància i respecte cap a altres cultures, permetent així, que es desenvolupe el seu esperit solidari.

Tres professors implicats en el projecte han sigut els responsables d’acompanyar els nostres alumnes i garantir el bon desenvolupament del programa. Romandran en el país fins al pròxim diumenge 22 i es seguirà duent a terme fins al proper any 2019.

En octubre està previst un segon fluix de mobilitats, on els alumnes d’Itàlia i Portugal, visitaran el nostre país i seran acollits per famílies del centre per a continuar compartint experiències i complir amb els objectius establerts.

 


Projecte Erasmus+: “Mejora de la empleabilidad y formación de los refugiados”.

Octubre de 2018

La setmana del 25 al 30 de setembre dos professores de Cicles Formatius, Sara Segura i Carmen Sapena, junt amb el director pedagògic Miquel Ruíz, van realitzar una mobilitat per a personal a Sicília. La finalitat d’aquest projecte KA102 és dur a terme un període d’observació en institucions que treballen amb refugiats i immigrants per a facilitar la seua integració social i laboral. Les institucions visitades van ser:

  • Istituto Superiore Elio Vittorini de Lentini.
  • SPRAR-IDRIA de Francofonte.
  • CPIA “ Alberto Manzi” a Siracusa.

Projecte Erasmus+ de Cicles Formatius KA102: “Mejora de la Empleabilidad y Formación de los Estudiantes”

(Convocatòria 2016)

Els nostres alumnes del Cicle, molts d’ells procedents d’altres països, han aconseguit la seua inserció laboral després de la realització del període de pràctiques.

A més, quatre alumnes han tingut l’oportunitat de realitzar les pràctiques administratives gràcies al projecte de la convocatòria 2015 “Construyendo un Puente hacia Europa”, a Torí (Itàlia).

Des d’ací volem felicitar-los i desitjar-los molta sort.

El Departament de Cicles Formatius del Col·legi Santa Cruz.

 

 


Projecte COMENIUS

(any 2013-2015)

HTTP://COMENIUSUSAKMISLATA.HOL.ES/